Twilightzone

Känner mig lite lost i tidsrymden, vet inte vad klockan är enligt mig. Datorn säger att den är två, kör på det.

Var just ute i solen och läste Jens Lapidus bok Aldrig Fucka Upp, uppföljaren till Snabba Cash. Jag undrar hur mycket han hittar på och hur mycket han vet eller kollar upp, för det är bara underjordisk fakta sida upp och sida ner. Allt låter så verklighetstroget, plus att han har så många olika perspektiv på det, polisers, småtjuvar, gansters, brats.


Det känns nästan fånigt att sätta sig och läsa bloggar efter att ha läst en sånhär bok, från ligor och hiarkier till dagens outfit och foton från shoppingrundor på stan. Det är verkligen varandras motsatser. Den enda likheten är kanske att både bloggare och personerna i boken tränar konstant. That's it.

Fascinerande att folk lever i så olika världar. Och inte ens reflekterar över att de lever i just den changer som de gör. Jag brukar inte göra det. Det är lite jobbigt att tänka på sig själv som en sorts människa, men om jag skulle stoppa mig själv i ett fack skulle jag nog hamna i något sorts
"Naiv-bekymerslös/glad(ovetande)-kulturföräldrar-simrisamnsNVare"
. Jag har aldrig känt mig svensson direkt, men lite är jag väll. Det är verkligen svårt att kolla på sig själv så.

Vilket fack skulle du stoppa dig själv i?:P

Ikväll ska jag på en reaggefestival några kompisar annordnat:D
Ciao:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0