Hemma från äventyr

Nu är jag hemma igen från att ha seglat med min pojkvän och hans pappa till gotland.(!) Har nästan aldrig seglat förr förutom några timmar med skolan när jag gick i 6an :P Så jag var ganska nervös innan, men det gick jättebra, vädret var fint, nästan lite för fint, så vi fick reva segel och köra på motor nästan hela tiden :/
Det var hus mysigt som helst på natten, vi styrde i skift och jag satt helt själv på natten med det öppna havet runt om mig väntande på soluppgången.  Tänkte: "hm.. nu borde jag tänka djupa tankar och filosofera över mitt liv...                                       .....eller vafan x)"
Är solbrändare och sjövanare än innan vi gav oss ut, vill göra det snart igen:) ^^

Random bild från google, men det var väldigt mycket såhär det såg ut.

Båten var 102 år gammal och i trä, så himla fin. Min fantasi skenade iväg lite då och då och jag föreställde mig hur det var att segla mellan öarna för 100 år sen. Hahah, jag kommer nog aldrig sluta vara barn.^^

Pussokram:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0