Hipp som happ

Var i Malmö igår med Alma Qlara och köpte en ny vinterjacka, halv-gulliga strumpor och en gul kofta. Jag gillar dem jättemycket. Ska fotta och lägga ut dem sen.

Jag har aldrig riktigt förstått känslan av att man önskar att man var ett djur, oftast en fågel, och kunna flyga runt bekymersfritt och inte behöva fatta mer avancerade beslut än hur man ska skaffa mat. Förrens nu. God, reborn me as a fucking fiskmås. Gärna en av dem som flyger runt och skriker utanför mitt fönster just nu.

Min underbara nv-lärare, som för övrigt är som en blandning mellan en gullig pappa och björn gustavsson, sa här om dagen hur opraktiskt det är att vi människor har utvecklat vårat tidssinne för så otroligt lång tid. Vi planerar hela tiden för framtiden, och gör sällan sådant vi skulle må bra av just nu. Vi stänger i stort sett bara av det när vi placerar oss i ett "nalle puh-läge"(lufsar runt låter saker hända oss). Till exempel när vi idrottar eller spelar musik. Då lever vi bara i nuet.

Det här hade inget med något att göra egentligen. Jag sitter i min säng och lyssnar på otroligt bra musik, bland annat Sittin' on the dock of the bay och A man from Argentina. Hoppas ni kommer ha en bra dag.



Kram

Kommentarer
Postat av: Jessica

gillar din header!

2010-10-23 @ 18:38:57
URL: http://ohsweetmother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0