Deeptalk och filosfi

Den bästa versionen av Haleluja någonsin. Av Ebba Forsberg


Idag har jag verkligen fått utlopp för mina tankar. Det gör mig glad och klar i huvudet:D

Tack vare att lite SUFgrejjer idag blev inställda så gick jag och Emilie ut en runda och pratade, bara ordbajsa helt enkelt. Såå skönt, för vi inte bara ordbajsade vi tankebajsade också, nä, vi bajsade inte vi hade sprutdiarré, eller orgasm om man vill säga så, för skönt var det.
Vi pratade om allt mellan himmel och jord, till exempel; Språk, hur man tänker speciella färger för siffror, personer och årstider, att lösningen på alla politiska problem skulle vara att lönnmörda alla över 50, att alla partier bara snackar om så små saker och att vi känner som om vi håller på att bli förvandlade till otänkande, hjärndöda zoombies och borde snacka såhär oftare. Det är den bästa terapi i världen. Att få respons på sina filosfier, och inte veta att man är konstig, eller ensam. Det är underbart.


Jag tror att jag är en ovanligt lycklig människa. Jag är glad och tacksam för att jag blev född till den jag är, och fick de föresättningar jag fick. Och mina föräldrar, jag är glad att de är öppensinnade, härliga människor som alltid har respekterat mig.
Jag har inget direkt motto... möjligtvis att 'bara döda fiskar följer strömmen', men jag ska från och med nu, ska jag leva för att göra mig själv lycklig. Vilket jag redan är. Men jag ska aldrig offra min lycka, för då kommer jag aldrig kunna hjälpa någon annan att bli lycklig.

Okej, SLUT MED SERIOUSTALK! Men, som avslutning, jag vill tipsa dig om du är lite förvirrad med dig själv, vilket jag tror de flesta är, prata på. Prata, och prata och spåna vidare på oväsentliga och livsviktiga saker. Det är så man får grepp om sig själv. Helt underbart:) 
Kram och puss och tänk!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0