Back home

Innan jag berättar mina fantastiska äventyr borta i storbritannien ska jag bara klaga lite.
JAG HAR SÅ JÄVLA MYCKET PLUGG!
så, done. Men jag är ganska grym, tror jag får MVG på fysikprovet idag,
fast jag inte varit på några lektioner(nej, inget skolk, jag är duktig)

Okej.
Skottland.



Vi landade i Inverness (stad på 40 000 pers) och gav oss sedan iväg ut i ödemarken.
2,5 timmar senare, efter mycket får, berg och inga människor kom vi fram till byn Tongue.
Där bor det ungefär 200 pers.



Nästa dag åkte vi till Farr High School, där det gick 50 elever. De kom från x antal kilometers omkrets.





Vi delade ut flyers om varför vi var där, vilka vi var och vad vi har gjort för projekt.



Sedan fick vi testa deras simhall



och... simboll?







På kvällen åkte vi till en fritidsgård (ett kalt rum med ett biljard och ett pingisbord i)
Det gick kor och får på vägen titt som tätt.



Ungdomarna tyckte det var mysigare på stranden. Man får väldigt mycket perspektiv på saker och ting.
Simrishamn känns som världens miljonstad jämfört med det här.
Vi disskuterade fritid och deras dilemma med att personer att dejta tog slut någon gång i fyran...





Sen blev det säckpipa!



Klockan blev sent och time to go nighty nighty



Dag 3



vi åkte till ett kanot/friluftslifs ställe mitt ute i ingenstans.
Det fanns ingen el, och de fick matleveranser en gång i veckan.
Förståndarinnan har seglat mellan skottland, västindien och sydamerika i 1,5 år.
Hon såg väldigt spännande på saker och ting, tycker vi konsumerar alldeles för mycket onödigt (håller med!)









Berättar mer en annan dag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0