BLANDRAS?

Igår släppte UR en animerad sexualundervisningsfilm. Den tar upp allt mellan homo, bi och olika etnicitet, skitbra gjord! Ifall ni pallar kolla på den: http://www.ur.se/play/161302 (en halvtimme lång).

Men så läste jag DN nyss(artikeln), och tydligen har klippet anmälts, och bombarderats av rasistiska åsikter på nätet. Filmen har fått cirka en halv miljon kommentarer på ett dygn(!) och hundratusentals av dem var rasistiska! Helt sjukt!


Jag har smått kunnat förstå vissa sverigedemokrater som tror att invandringen skapar arbetslöshet(vilket det inte gör), men att själva rasismen är så stor hade jag inte en aning om. Hur kan folk ha något emot att en person med mörk hy har sex med någon med ljus hy? WHAT'S THE FUCKING PROBLEM? Det sjukaste var nog att bland annat uttalanden som det här:

”RFSL och UR förespråkar rasblandning. Det är så att man vill skratta. Det hade väl varit bättre om de hade gjort en film eller en bild där dessa små, söta kulturnissar är runt tre-fyra stycken och hittar den där Lisa, 15, ensam utanför en busscentral och ger efter för sina primitiva behov.”

Rasblandning!? Vad i ******.  Okej, en lektion i filosofi och humant tänkande:


 

Och till råga på allt så ser tydligen många det som ett hot att UR & RFSL har överhuvudtaget tagit upp olika etnicitet i filmen. För det finns ju inte i vårt land? eller, vänta lite... jo, det finns det ju.

 

”Visst är detta äckligt, men samtidigt ska vi vara glada att det ger oss en möjlighet att enkelt få reda på vilka som är våra fiender. De som tillverkar denna film kan definieras som tillhörande den inre fienden. Och nu får vi veta vilka dessa är. Det blir således lätt för oss att veta identiteten på rasförrädarna, och när vi har makten kommer de inte längre få vara verksamma inom filmindustrin.”


Vilka är det som tycker såhär? Några hundratusentals invånare är ca 2-5 % av vår befolkning. Jag känner antagligen någon som tycker såhär. Jag vill prata med dem och fatta hur de tänker!

 

Imorgon ska vi skriva en text på svenskan om att vi någonstans är fanatiker om något. Jag insåg just att jag är det, jag vill utplåna rasism. Fast fredligt, jag är en sån jävla hippie.

Godnatt.


Kommentarer
Postat av: marina

hej :) hur är det?

2011-01-28 @ 20:03:01
URL: http://marinapalme.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag gillar ditt foto till vänster i din header. Ser lite "pixielike" ut.. Fint :)

2011-01-30 @ 10:17:02
URL: http://oursketchbook.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0