Främlingsfientlighet

Min syster är väldigt starkt engagerad politiskt och hon skickade
just en artikel som handlar om en muslimsk kvinna i Tomellila (som ligger bara 30 minuter från var jag bor)
som blir trakasserad.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1348238/Stenen-i-ryggen-blev-droppen.html

Den är faktiskt VÄLDIGT bra, om du har tid, läs den.


Det är när jag läser sådant här jag önskar att jag var där när det hände
och kunde gå fram till de som skriker eller kastar saker och fråga vad i helvete de håller på med.

Fast samtidigt undrar jag lite om jag verkligen hade gjort det.
Jag är alltid skitbra på att vara efterklok.
Om någon säger något otrevligt eller försöker trycka ner mig kommer jag aldrig på
något bra svar förrens det är försent. Det är otroligt irriterande!

Fast jag hade nog gjort något. Det hoppas jag iallafall-
Hade du?

Kommentarer
Postat av: dilldoo

läste artikeln igår... FIIFANNN!!! ASSSÅÅÅ ÅÅHH JAG BLIR ARG SOM ETT BI! men det där med att vara efterklok. SÅ SJUKT DRYGT. man bara "FAN I HELVETE DET skulle jag SAGT!" och så gjorde man inte det. Men detta får inte ignoreras. VI MÅSTE AGERA. ALLA måste agera! När man var liten och det var lördag valde man ofta en sådan där godispåse med tom & jerry på ICA. varför? jo för den innehöll lite av allt. En härlig mix. Vi borde tänka på det. En godispåse blir som allra godast när det finns många sorters godis. LÄNGE LEVE ETT HEJVILLTBLANDAT SAMHÄLLE, GÄSTFRIHET, OMTÄNKSAMHET OCH GENEROSITET!

2011-01-10 @ 21:32:32
URL: http://disisdisa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0