Känslobilder

Dålig dag idag.
Dålig hårdag, beslutsångest,
en gnutta rastlöshet men mest ett sug i magen.

Det konstiga med mig är att jag gillar att känna lite hemska känslor ibland. Då lever man. Jag är glad så mycket, så då och då längtar jag efter ångest eller sorg. Är jag störd?

En till sak som bekräftar hur mongo jag är, är till exempel att jag ger mig själv terapi genom att fota hur jag känner mig.

Typ:



Neutral Milk Hotel – Naomi



Mitt grubbel



Ser ni de vita prickarna ovanför husen?
Det är insekter, det fanns hundratals,
det var något av det vackraste och sorgligaste jag har sett.
Men min kamera är lite ikompetent.



En låt till magen-vill-dra-sig-in-i-ett-svart-hål-känslan
Bon Iver – Woods

Min kompis Gabriel har ett väldigt annorlunda sätt att uttrycka känslor. Till exempel när ett prov har gått dåligt,
skulle han kunna säga: "Du vet när man har ett par kalsonger som är fem storlekar för små och så skaver dem varje gång du sätter dig. Precis så är det; Ett par för små kalsonger som skaver"
Eller, när han allmänt har en dålig dag eller har något annat bekymer, kan han säga att han känner sig som en blomma som vissnar och så illustrerar han den med handen, samtidigt som han får en uppgiven, trumpen min i ansiktet. haha, iaf, man blir som man umgås.
Så här känner jag mig.

"Men varför har jag en apelsin i ögat? Åhh... nu har någon inte orkat slänga den och bara lagt den på mitt öga... GUD SÅ JOBBIGT, jag blir så lack. Kan inte någon bara ta bort den?"


Vill avsluta med en låt som passar epic till det konstiga faktum att jag gillar the hard times, eller hur man ska säga.

Eels – Living Life

Kommentarer
Postat av: Ellen

Fina bilder. Hoppas morgondagen blir bättre!

2010-10-14 @ 21:54:59
URL: http://ellenlife.blogg.se/
Postat av: chi

Åh mysig utsikt, jag gillar när himlen är så där röd och fin, och vilka fina bilder det var :)

2010-10-14 @ 22:45:18
URL: http://linhchitranle.blogspot.com.
Postat av: fanny

Riktigt snygg bild där du biter på fingret :)

2010-10-15 @ 09:40:31
URL: http://www.nattstad.se/fannych

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0