Framtiden!

Jag har aldrig riktigt vetat vad jag vill göra med mitt liv. Och det vet jag inte nu heller. MEN, jag har insett att: FUCK NV. Fuck civilingenjörsutbildningar på fem år, framtidens tekniska hjältar och medicinforskning. Jag vill måla! Eller göra ljusstakar, eller fotografera, eller göra tygtryck.

Jag har alltid varit äckligt rationell och tänkt "Nej, men jag kan ju inte bli 'konstnär', det är bara hård konkurrans, jag kommer alltid vara orolig och bli fattig när jag får barn och blir gammal. Fast det är ju såklart kul, så det är ju redan hopplöst många som gör det".

Jag har varit feg. Fuck mig! Det roligaste jag någonsin gjort var när jag praoade som fotograf på aftonbladet och hos min mosters man i 9an. Kreativt, roligt, lyckligt. Nu är jag så inspirerad och vill bara måla, klippa, gjuta, svetsa, ta in, lyssna, se, göra!! ÅÅÅH! jag är så pepp på livet!

Insikt nummer 2: Man ska söka till fortsatta utbildningar från och med nu fram till om ca. 3-4 veckor. PANIK. Nu måste jag komma på vilken sorts kreativ-jag-kommer-vara-fattig-men-lycklig-resten-av-mitt-liv utbildning jag ska gå. Och sen göra arbetsprover! Shaisse.

INSPIRATIOON:

Daily Dose

Created to Create

Hello Miami

Julia


Linda

Myltan

Till Fabriken

Ulicam

----

En dokumentär om två danska konstnärer.
How are you





Bilder utan tråd eller mening. De bara är underbara för att de är.





















Instagrammare:

Comacat

Alberte13



.                    Wonderalways    <-- Asgrym!

Slumkult

Vibrancee

.                      We_found_love  (väldigt många bilder på hår)




Bara att sätta igång.



Kommentarer
Postat av: Kim

Nu är du inte längre den enda bloggande systern. Och tänkte att eftersom jag läser det du skriver, så borde det gå åt andra hållet också.

2012-02-03 @ 15:01:55
URL: http://ung-tant.blogspot.com/
Postat av: CAISA KÄLLGREN

vad söt du är!

2012-02-03 @ 15:40:28
URL: http://caisakallgren.blogg.se/
Postat av: dilldo

FAKKIN YEAH klart du ska! heja! önskar jag hade samma driv och beslutsamhet. det kommer bli asbra ju! puss

2012-02-12 @ 22:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0