well, it's over.

Jag har inte berättat att jag och Abbe, ihop sedan 2,5 år, har gjort slut. Det var lite tragiskt, det var alla hjärtans dag, jag hade gjort två stora chokladbollar, köpt en liten ros och fått lov att ge bort mammas gamla tänstíckssamling till abbe (Han samlar också på tändstickor). Så visade det sig så att Abbe inte hann vara den dagen, och fyra dagar senare skulle han till Österrike och åka skidor så vi skulle inte hinna träffas innan dess. Så på telefonen föreslog han att vi skulle göra slut, för vi träffas ändå bara en gång i månaden. Och han flyttar till Malmö om några månader. Och vi bråkar bara när vi är ofta. Så fast vi älskar varandra gjorde vi slut.

Jag har inte insett någon skillnad med att vara ihop eller inte, vi har bara glidit isär och det känns så oaktuellt. Jag tror mest det ändrar andras syn på mig och abbe. Det enda jag oroar mig för är att jag någon gång kommer inse att jag vill ha honom, och bli olycklig. Men vi har varandra fortfarande när vi vill(änsålänge). Och det är klart, när han träffar någon ny, kommer jag att dö och drabbas av "älskar-han-henne-mer-än-vad-han-älskade-mig"-känslor.  Men vi har pratat om det, vi var båda varandras första riktiga kärlek och förhållande och kommer alltid ha en speciell plats i varandras hjärtan. Fast tanken på att han skulle vara med någon anna känns så overklig, han är ju min.

Grejjen är den att jag inte känner något och bara väntar på att jag ska inse allt och ångra mig. Men på något sätt måste det vara slut nu, och jag vet det egentligen, annars hade vi aldrig gjort det. Vi skulle iallafall aldrig kunna komma tillbaka till att vara som vi var förr, lyckliga tillsammans. Det har vi nog vetat ganska länge.
Så även fast jag kanske ångrar mig tidvis och känner mig ensam, så är det här det bästa som kan ha hänt.

För helt ärligt, man kan nog inte göra slut med en person utan att bli sårad på något sätt, om än väldigt lite. Så vi har nog gjort slut jävligt smärtfritt ändå.

Resten får framtiden lösa. Fan, jag borde ha pluggat franska för tre timmar sedan.

Kommentarer
Postat av: Maidie

Sjukt vad fint du skriver. -

Beklagar det med din pojkvän & dig. :)

2011-03-17 @ 20:27:17
URL: http://maidies.blogg.se/
Postat av: Anneli

Men åh vad lycklig denna texten gjorde mig... eller olycklig. Jag vet inte. Men jag gråter typ. Nästan. Den var bara bra och fin och jag visste inte det med rosen och chokladbollarna och hela grejen. Det var tragiskt. Men fint på något sätt. Jag vet inte om du läser detta, men du är fin och du kommer inte dö.Inte av det i alla fall.

Kram!

2011-03-19 @ 02:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0